Bordo se bori da privuče mlade ljubitelje vina

Najnovija, kontroverzna kampanja usmerena je na milenijalce i pripadnike generacije Z, za koje su bordovska vina još uvek misterija

bordo se bori da privuče mlade ljubitelje vina
Najčuvenija vinska regija na svetu pokušava da delimično promeni svoj imidž kako bi ga učinila dopadljivijim za mlade ljude. Kako prenosi Wine Searcher, Bordo već dugo pokušava da se umili mladim ljudima, sa promenljivim uspehom, a ovih dana je počela još jedna kampanja sa tim ciljem.

Telo Conseil Interprofesionnel du Vin de Bordeaux (CIVB) lansiralo je kampanju po imenu Hot 50 Bordeaux 2020 Selection, sa idejom da se vina iz Bordoa približe milenijalcima (koji se, doduše, polako bliže srednjim godinama) i pripadnicima generacije Z. U okviru kampanje, napravljena je selekcija vina u četiri neformalne kategorije kategorije: sveža i iskričava vina, gde spadaju bela i penušava vina (Cremant de Bordeaux), potom laka i voćna vina, u koja su uvrstili laka crvena vina i rozee, bogata i kompleksna vina u koja spadaju crvena vina snažnijeg izraza, i, na kraju, etički proizvedena vina, gde spadaju vina iz organske i biodinamičke proizvodnje.

Poslednja kategorija već je izazvala negodovanje među nekim vinarima zbog netaktične upotrebe reči "etička", što implicira da se druga vina prave neetički, i jasno je da je uvođenje ovog pojma u kampanju pomalo trapav način da se u svet bordovskih vina iniciraju mladi ljudi sa snažnim osećajem za ekološku odgovornost.

Kampanja cilja sedam tržišta: Francusku, Nemačku, Veliku Britaniju, Belgiju, SAD, Kinu i Japan. Da bi se vina kvalifikovala za predstavljanje u kampanji, moraju da budu dostupna u maloprodaji i da koštaju između 7 i 30 evra. Vina biraju paneli sastavljeni od vinskih eksperata: u Velikoj Britaniji sačinjen je panel somelijera, novinara, trgovaca vinom i popularizatora vinske kulture, a vodi ga Ričard Bampfild MW.

Vinski pisac Margaret Rand je u svom komentaru na ovu inicijativu navela da je zabrinuta zbog pojednostavljivanja vinskog pojmovnika, i zapitala se da li je mladima zaista potreban takav pristup:

- Kategorizovanje vina kao svežeg i iskričavog može da se gleda kao pametan pristup mladima, ali, ako je mladima zaista potreban takav pristup, za mene je to malo depresivno. Zar zaista moramo da im sažvaćemo sve na taj način? - zapitala se Rand. Sa druge strane, Lionel Labat iz negocijantske kuće Yvon Mau kaže da smatra da je kampanja izuzetno dobro osmišljena.

- Bordo nudi kvalitet, visoke standarde vinarstva i vina koja kupci ponosno dele sa prijateljima i porodicom. Svi ovi kriterijumi su veoma privlačni mladim kupcima. Izazov leži u tome da se mladi ljudi ubede da načine prvi korak - kaže Labat.

Labat kaže i da imidž Bordoa može da uplaši neke ljude.

- Tu je mnoštvo apelacija, berbi, kupaža, i sve to neke ljude može da navede na misao da je Bordo rezervisan za eksperte - naveo je i dodao da je takav stav upravo ono protiv čega se aktuelna kampanja bori.

Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅
×