/
Gastro pregled: Lokali rade bez profita
Kraj krize u ugostiteljskom sektoru još se ni ne nazire, a strah od mogućeg kišnog septembra raste

Domaćim ugostiteljima ne preostaje ništa drugo osim da čekaju da Krizni štab proceni epidemiološku situaciju boljom i produži radno vreme lokala. Tako, možda i preguraju ovo leto. Nema više razlike, i kafana sa dva stola i najekskluzivniji restoran, bore se na sve načine da prežive. Dodatnog profita nema,a sve što zarade odlazi na plate radnicima, rentu i ostale tekuće troškove. Gostiju ima, ali nedovoljno. Nekada svakodnevno ispijanje kafe u omiljenom kafiću danas se svodi na jednom ili dva puta nedeljno. Za ručak i večeru u restoranu odlučuje se tek nekolicina, a žale se ugostitelji ni da stalne goste ne viđaju više stalno. Čak i oni koji ni sada ne preskaču da jedu u restoranima, najčešće biraju jeftiniju varijantu - doručak, i to u kafićima ili bistroima.
Budućnost ugostiteljstva
Šalterska prodaja hrane i pića, bez dužeg zadržavanja u lokalima ili dostava hrane na kućnu adresu u narednom periodu, po svemu sudeći, biće jedina profitabilna. Ugostitelji, pa i hotelijeri što pre treba da shvate da je beskontaktno ugostiteljstvo budućnost ugostiteljstva i da svoje biznise tako i preorjentišu. Crowne Plaza na primer, nudi slanje vrućeg bureka na kućnu adresu, i to pripremljenog od domaćih kora u hotelskom restoranu. Ugostiteljima očigledno ne manjka kreativnosti i inovativnosti. Baš sam u novom broju magazina Vino & Fino izdvojila deset lokala, deset potpuno različitih ugostiteljskih priča koje pre svega mogu ugostiteljima da posluže kao inspiracija. A možda mogu i da „prepišu“ novi model ugostitelja iz Firence. Oni su se dosetili pa posegnuli za običajem koji je postojao i za vreme kuge, a to je služenje vina, danas i hrane i koktela, kroz malene prozore za beskontaktnu prodaju.
Vinski turizam
Na loše poslovanje jedino se ne žale ugostiteljski objekti koji se nalaze van većih gradova,smešteni u prirodi. Bar za sada, ali, kažu, završiće se i ovo leto i doći će oktobar i loše vreme, i šta će onda da rade? S druge strane, zanimljivo je to da domaći vinari nisu preterano aktivni u privlačenju gostiju u goste u svoje vinarije. Sezona je nikad bolja za vinski turizam, a o ponudi domaćih vinarija malo gde može da se čuje. Verovatno je potrebno uložiti dosta sredstava u marketing, a u vremenu krize, nažalost, malo je onih koji imaju hrabrosti za bilo kakva ulaganja.
Do sledećeg vikenda,
Vidimo se.
Budućnost ugostiteljstva
Šalterska prodaja hrane i pića, bez dužeg zadržavanja u lokalima ili dostava hrane na kućnu adresu u narednom periodu, po svemu sudeći, biće jedina profitabilna. Ugostitelji, pa i hotelijeri što pre treba da shvate da je beskontaktno ugostiteljstvo budućnost ugostiteljstva i da svoje biznise tako i preorjentišu. Crowne Plaza na primer, nudi slanje vrućeg bureka na kućnu adresu, i to pripremljenog od domaćih kora u hotelskom restoranu. Ugostiteljima očigledno ne manjka kreativnosti i inovativnosti. Baš sam u novom broju magazina Vino & Fino izdvojila deset lokala, deset potpuno različitih ugostiteljskih priča koje pre svega mogu ugostiteljima da posluže kao inspiracija. A možda mogu i da „prepišu“ novi model ugostitelja iz Firence. Oni su se dosetili pa posegnuli za običajem koji je postojao i za vreme kuge, a to je služenje vina, danas i hrane i koktela, kroz malene prozore za beskontaktnu prodaju.
Vinski turizam
Na loše poslovanje jedino se ne žale ugostiteljski objekti koji se nalaze van većih gradova,smešteni u prirodi. Bar za sada, ali, kažu, završiće se i ovo leto i doći će oktobar i loše vreme, i šta će onda da rade? S druge strane, zanimljivo je to da domaći vinari nisu preterano aktivni u privlačenju gostiju u goste u svoje vinarije. Sezona je nikad bolja za vinski turizam, a o ponudi domaćih vinarija malo gde može da se čuje. Verovatno je potrebno uložiti dosta sredstava u marketing, a u vremenu krize, nažalost, malo je onih koji imaju hrabrosti za bilo kakva ulaganja.
Do sledećeg vikenda,
Vidimo se.
Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅








.webp)
(2).webp)