/
Nastavlja se renesansa prokupca
Dan prokupca obeležen je juče u Beogradu predavanjem o istoriji sorte, masterklasom i tradicionalnim vinskim salonom

U Beogradu je juče održana završna manifestacija u okviru Dana prokupca, praznika autohtone srpske sorte koji je ove godine obeležen sedmi put, i uz podršku kompanije Telekom Srbija. Sva tri događaja u okviru proslave Dana prokupca održana su na splavu Move Belgrade na Novom Beogradu: predavanje o istoriji prokupca, masterklas i tradicionalni Salon prokupca.

Nestvarno lepa panorama Kalemegdana i savske padine Beograda bila je izvanredan dodatak predavanju dr Aleksandra Fotića kojim je počelo obeležavanje Dana prokupca na splavu Move Belgrade, prostoru smeštenom na delu ušća Save u Dunav koji pruža veličanstven pogled na Beogradsku tvrđavu. Publika je toplo ispratila izuzetno zanimljivu priču o srpskom vinarstvu i o mladoj srpskoj državi koja je u XIX veku dalekovido ulagala u obrazovanje stručnjaka u svim sferama nauke i tehnike, pa i u vinogradarstvu i ampelografiji. Predavanje Kamenitscharka, 1876 – Prvi izlazak na svetsku scenu, o pionirskom radu Milutina Savića koji je predstavio naš prokupac svetskoj javnosti, napunilo je auditorijum, baš kao i sledeći, i stručan i svečan događaj – masterklas na kome je predstavljeno četrnaest reprezentativnih prokupaca iz Srbije.
Botunjac, Aleksandrović, Matijašević, Temet, Doja, Virtus, Braća Rajković, Grabak, Vila Vina, Ivanović, Čokot, Yotta. Zmajevac i Budimir: ovo su vinarije čiji su se predstavnici obratili gostima masterklasa Prokupac, vinar i teroar, i podelili sa njima deo svog majstorskog rukopisa, uz degustaciju karakterističnih vina iz odabranih berbi. Nije teško napraviti dobro vino – ali je teško napraviti vino originalnog stila, jedan je od zaključaka masterklasa koji su u svojstvu moderatora vodili Igor Luković i Tomislav Ivanović.
Matijašević, Budimir, Ivanović, Temet, Milijan Jelić, Rubin, manastir Studenica, Doja, Yotta, Virtus...Ovo su samo neke od vinarija koje su izložile svoja vina od prokupca na Salonu prokupca u prostoru koji se pokazao kao sjajan izbor za ovodišnji vrhunac proslave Dana prokupca: u klupskoj, izuzetno relaksiranoj atmosferi vinari su ponovo pokazali spremnost da unapređuju kvalitet vina od prokupca i da razvijaju stilsku paletu izraza: ponovo smo probali i pitka vina za svaki dan i svaku priliku, i moćne, koncentrisane prokupce, i one koji se prave u stilovima koji su kod nas retki i sasvim netradicionalni. A tu je bio, kao i prošle godine, i sladoled napravljen od maskarponea i prokupca, zahvaljujući Crnoj ovci, sladoledžijama koji ne beže od eksperimenata i smelih kombnacija ukusa.

Sedmi Dan prokupca, uz sva dešavanja koja su ga pratila, od beogradskog skupa, preko Nedelje prokupca koja je okupila osamdesetak restorana, vinoteka i barova u zajedničkoj misiji promocije naše vinske baštine (Nedelja prokupca traje do nedelje uveče!), do Karavana prokupca koji je obišao Aleksandrovac, Prokuplje, Kragujevac i Zvečan, bio je još jedna demonstracija vitalnosti naše vinske scene koja ubrzano gradi svoj globalno prepoznatjiv identitet, u velikoj meri zasnovan baš na – prokupcu, osovini i uzdanici naše vinske priče.
U našoj galeriji možete pogledati deo atmosfere sa jučerašnjeg dešavanja, zabeležen objektivom kamere Pavla Radanovića.

Nestvarno lepa panorama Kalemegdana i savske padine Beograda bila je izvanredan dodatak predavanju dr Aleksandra Fotića kojim je počelo obeležavanje Dana prokupca na splavu Move Belgrade, prostoru smeštenom na delu ušća Save u Dunav koji pruža veličanstven pogled na Beogradsku tvrđavu. Publika je toplo ispratila izuzetno zanimljivu priču o srpskom vinarstvu i o mladoj srpskoj državi koja je u XIX veku dalekovido ulagala u obrazovanje stručnjaka u svim sferama nauke i tehnike, pa i u vinogradarstvu i ampelografiji. Predavanje Kamenitscharka, 1876 – Prvi izlazak na svetsku scenu, o pionirskom radu Milutina Savića koji je predstavio naš prokupac svetskoj javnosti, napunilo je auditorijum, baš kao i sledeći, i stručan i svečan događaj – masterklas na kome je predstavljeno četrnaest reprezentativnih prokupaca iz Srbije.
Botunjac, Aleksandrović, Matijašević, Temet, Doja, Virtus, Braća Rajković, Grabak, Vila Vina, Ivanović, Čokot, Yotta. Zmajevac i Budimir: ovo su vinarije čiji su se predstavnici obratili gostima masterklasa Prokupac, vinar i teroar, i podelili sa njima deo svog majstorskog rukopisa, uz degustaciju karakterističnih vina iz odabranih berbi. Nije teško napraviti dobro vino – ali je teško napraviti vino originalnog stila, jedan je od zaključaka masterklasa koji su u svojstvu moderatora vodili Igor Luković i Tomislav Ivanović.
Matijašević, Budimir, Ivanović, Temet, Milijan Jelić, Rubin, manastir Studenica, Doja, Yotta, Virtus...Ovo su samo neke od vinarija koje su izložile svoja vina od prokupca na Salonu prokupca u prostoru koji se pokazao kao sjajan izbor za ovodišnji vrhunac proslave Dana prokupca: u klupskoj, izuzetno relaksiranoj atmosferi vinari su ponovo pokazali spremnost da unapređuju kvalitet vina od prokupca i da razvijaju stilsku paletu izraza: ponovo smo probali i pitka vina za svaki dan i svaku priliku, i moćne, koncentrisane prokupce, i one koji se prave u stilovima koji su kod nas retki i sasvim netradicionalni. A tu je bio, kao i prošle godine, i sladoled napravljen od maskarponea i prokupca, zahvaljujući Crnoj ovci, sladoledžijama koji ne beže od eksperimenata i smelih kombnacija ukusa.

Sedmi Dan prokupca, uz sva dešavanja koja su ga pratila, od beogradskog skupa, preko Nedelje prokupca koja je okupila osamdesetak restorana, vinoteka i barova u zajedničkoj misiji promocije naše vinske baštine (Nedelja prokupca traje do nedelje uveče!), do Karavana prokupca koji je obišao Aleksandrovac, Prokuplje, Kragujevac i Zvečan, bio je još jedna demonstracija vitalnosti naše vinske scene koja ubrzano gradi svoj globalno prepoznatjiv identitet, u velikoj meri zasnovan baš na – prokupcu, osovini i uzdanici naše vinske priče.
U našoj galeriji možete pogledati deo atmosfere sa jučerašnjeg dešavanja, zabeležen objektivom kamere Pavla Radanovića.
Vino & Fino je magazin koji se bavi vinom, vinskom i gastronomskom kulturom u Srbiji i regionu. Postoji od 2011. godine, štampa se u 11 000 primeraka i distribuira besplatno restoranima, vinotekama, hotelima, kafićima i vinarima u Srbiji, BiH i Crnoj Gori, menadžerima i direktorima većih kompanija, kao i ljubiteljima vina i finih stvari. Magazin okuplja vinske stručnjake iz Srbije i regiona, uz značajnu saradnju sa nekim od najvećih svetskih imena iz oblasti vinske kulture i gastronomije.
🡅








.webp)
(2).webp)